FAQ


Veelgestelde vragen

Informatie voor scholen/ouderraad

Wat zijn de prijzen voor de schoolfotografie?

Wij bieden mooie moderne schoolfoto’s voor een scherpe prijs, maar wij leveren ook maatwerk. De prijs voor een fotopakket wordt dan bepaald door verschillende opties. Wij spreken deze graag met u door in een persoonlijk gesprek! Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Fotograferen jullie ook op speciaal onderwijs?

Jazeker, wij fotograferen op elk type onderwijs. Dus ook op speciaal onderwijs.

In welke regio fotografeert Photo l'ecole?

Wij fotograferen alle basisscholen, speciaal onderwijs en middelbare scholen in heel Nederland.

Een flink aantal leerlingen waren niet op school op de fotografiedag, wat nu?

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er een aantal leerlingen niet aanwezig zijn op de fotografie dag. In de meeste gevallen komen wij dan nog een keer terug om de absenten alsnog te fotograferen. We plannen die dag geheel in samenspraak met u.

Hoelang is Photo l'ecole bezig met fotograferen?

Afhankelijk van het aantal leerlingen en de tijd die beschikbaar is komen wij een ochtend, een dag of meerdere dagen fotograferen. Neem contact met ons op om er achter te komen hoelang wij bij jullie kunnen fotograferen.

Wat zijn de kosten voor onze school?

Wij komen kosteloos bij jullie op school om de schoolfoto’s te maken.

Kunnen broertjes en zusjes met elkaar op de foto?

Wij bieden de mogelijk om familiefoto´s te maken aan, maar dit is altijd in overleg met de school. Eventueel kan het rooster ook zo worden gemaakt dat broertjes/zusjes van buitenaf ook op de familiefoto kunnen.

Wat krijgt de school gratis?

Naast de fotopakketten voor de leerlingen bieden wij de school een aantal extra gratis producten aan, zie hier voor basisscholen en hier voor middelbare scholen.

Hoelang duurt het voor de (na)bestellingen thuisgestuurd worden?

Binnen enkele werkdagen (zaterdag en zondag niet meegerekend!) worden de foto’s geleverd. Voor fotocadeau artikelen en wanddecoratie is de levertijd ongeveer 1-2 weken.

Hoe lang kunnen ouders (na)bestellen op de website?

Ouders kunnen nog jaren gebruik blijven maken van de unieke loginnummers om foto’s (na) te bestellen.

veelgestelde vragen
veelgestelde vragen

Schoolfotopakket samenstellen

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Wij vinden het belangrijk om zorgvuldig met gegevens van kinderen om te gaan en hun privacy te waarborgen. Daarom geven wij telefonisch geen inloggegevens. U kunt via school een verzoek indienen om nieuwe inloggegevens te ontvangen.

Wat zit er in een zelf samengesteld fotopakket?

Een zelf samengestelde pakket bestaat uit fotovellen van 13/19 of 15×21 cm. U kunt zelf kiezen welke en hoeveel vellen u wilt toevoegen. Het is niet mogelijk om in 1 zelf samengestelde pakket verschillende inlognummers (verschillende leerlingen) te gebruiken.

Waar vind ik de groepsfoto?

U vindt de groepsfoto bovenin het scherm naast de portretfoto’s. Staat de foto hier niet bij, vul dan ons contactformulier in en vermeld hierbij het loginnummer  van de foto en in welke klas u zoon of dochter zit, dan nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Kan ik van meerdere kinderen tegelijk een (na)bestelling plaatsen?

Het is mogelijk om in 1 bestelling foto’s/producten van verschillende kinderen te plaatsen. Als  u ingelogd bent van 1 kind gaat u daarna naar “Mijn login”rechts bovenin. Hier kunt u inloggen met het loginnummer van uw andere kind of de familiefoto.

Kan ik foto's nabestellen?

U kunt onbeperkt foto’s nabestellen. Elders op deze website vindt u de bestelpagina. Hier kunt u foto afdrukken en andere wanddecoratie producten en fotokado-artikelen bestellen.

Hoe kan ik mijn (na)bestelling betalen?

U kunt uw bestelling op veel manier betalen:
– met Ideal
– met PayPal
– via een bankoverschrijving

Kan ik ook een digitaal bestand kopen van de schoolfoto?

Ja, u kunt ook een digitaal bestand van de schoolfoto kopen. Deze krijgt u binnen enkele dagen na ontvangst van de betaling per e-mail.

Hoe lang duurt het voordat ik de (na)bestelling thuisgestuurd krijg?

Dit is afhankelijk van de betaalwijze. Via Ideal en Paypal wordt alles binnen enkele werkdagen verzonden. Wanneer u kiest voor bankoverschrijving  worden de foto’s binnen enkele werkdagen (zaterdag en zondag niet meegerekend!) na ontvangst van de betaling verzonden.

Kan ik de online (na)bestelde foto's van mijn kind terugsturen als ik ze toch niet wil?

Omdat uw bestelling speciaal voor u gemaakt wordt is het niet mogelijk om de foto’s terug te sturen.

Wat moet ik doen als de foto’s gekreukt of beschadigd zijn aangekomen?

Helaas gebeurt het wel eens dat een bestelling beschadigd aankomt. Wij lossen dit altijd op. Neem hiervoor contact met ons op laat ons weten welke foto(’s) beschadigd zijn. U ontvangt natuurlijk gewoon een nieuwe foto!

De foto’s van uw kind

Kunnen broertjes en zusjes met elkaar op de foto?

Indien de school daar gelegenheid toe biedt, kunnen er ook foto’s worden gemaakt van broertjes en zusjes bij elkaar.

Wat gebeurt er als mijn kind op de fotografie dag ziek is?

In overleg met de school plannen wij eventueel een extra fotografie dag in voor kinderen die niet op de foto konden.

Zijn er ook andere opnames van mijn kind?

Onze fotografen proberen altijd de leukste foto van uw kind te selecteren. U kent uw kind als beste en soms wil het zo zijn dat u een andere opname geschikter vindt. Neem dan contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Kan de foto geretoucheerd worden?

Op verzoek kunnen wij een foto – tot op zekere hoogte – retoucheren. Echter, wij zijn van mening dat schoolfoto’s een karakteristieke momentopname bieden en daarom doen wij dit liefst zo min mogelijk.

Wat kan ik doen indien ik de schoolfoto's van mijn kind niet leuk vind?

Een foto is een momentopname. Ook als het gaat om schoolfotografie. Photo l’ecole maakt dat moment zo ontspannen mogelijk. Wanneer u niet tevreden bent over de foto van uw kind, geeft u het complete fotopakket, die u via school heeft gekregen, gewoon terug aan de school of stuurt deze terug in de bijgeleverde antwoordenvelop. Bestelling van schoolfoto’s die via onze bestelsite zijn geleverd kunnen niet geretourneerd worden.

Heb ik invloed op de wijze waarop de schoolfotografie wordt uitgevoerd?

De wijze waarop wij de schoolfotografie uitvoeren, wordt afgesproken met de school en/of ouderraad. Zij bepalen de kleur achtergrond, de samenstelling van het fotopakket, de wijze van betalen end wijze van levering. Uw wensen kunt u dus aan hen kenbaar maken. Wel kunt u zorgen voor prettig zittende kleren, waarin kinderen zich gemakkelijk voelen.

veelgestelde vragen
veelgestelde vragen

Betalen

Wanneer en op welke manier moet ik voor de schoolfoto betalen?

Bij het fotopakket die u ontvangt is informatie ingesloten over de wijze van betalen. Dit kan op school worden ingeleverd of online geregeld worden, afhankelijk van de afspraken met de school.

Ik heb de fotoset al betaald, maar ik krijg toch een betalingsherinnering?

Indien u bij de betaling het factuurnummer niet  of niet volledig heeft ingevuld kunnen wij de betaling niet verwerken. stuur een e-mail naar ons met daarin het factuurnummer, uw gegevens en de datum van betaling. Wij verwerken uw betaling dan alsnog.